Cookies
Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
Google Analytics: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
Desuden henvises der til hyppigt forekommende tredjeparter, ved digital annoncering: Hyppige tredjeparter ved digital annoncering
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor.
Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: [email protected] Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Danova ApS
Møllebakkevej 155
4243 Rude
Telefon: 6614 9323
Email: [email protected]
PERSONDATA
Danova ApS ønsker med denne politik at kortlægge på klar og overskuelig vis, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.
Personoplysningerdata kan bl.a. være:
- Fornavn og efternavn
- Adresse
- E-mail adresse
- Telefonnumre
- Købs- og downloadhistorik
- IP adresse
- Feedback på sociale medier og andre digitale platforme
- Browserinformationer
- Oplysninger om din virksomhed og relevante kontaktpersoner
-
Dataansvarlig
Danova ApS (benævnes herefter Danova) er dataansvarlig.
Vores kontaktoplysninger er:
Danova ApS
Møllebakkevej 155
4243 Rude
[email protected]
Danova udfører al håndtering af personlige data i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi har tilpasset vores processer og systemer i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR).
Danova leverer som webvirksomhed en lang række ydelser. For hver enkelt ydelse gælder der særskilte vilkår og betingelser.
Når du, ved bestilling af én eller flere af disse ydelser, afgiver dine personoplysninger til Danova, giver du samtidig dit samtykke til at dine personoplysninger kan behandles af Danova.
-
Hvordan indsamler Danova personoplysninger?
Danova indsamler personoplysninger fra brugere, på følgende vis:
- Via danova.dk (f.eks. browsercookies).
- Ved at afsender e-mail eller udfylde kontaktformular.
- Ved kontakt via sociale medier.
- Når du handler via vores webshop
Indsamling af personoplysninger samt behandlingen af disse vil til enhver tid ske i henhold til loven.
-
Hvilke informationer indsamler Danova?
Danova indsamler blandt andet følgende personoplysninger:
- Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
- Købs- og downloadhistorik.
- Feedback på sociale medier og andre digitale platforme.
- Browserinformationer.
- Oplysninger om din virksomhed og relevante kontaktpersoner.
Danova vil i nogle tilfælde supplere vores informationer med oplysninger, som vi har modtaget af tredjepart, f.eks. en samarbejdspartner.
Vi indsamler e-mailadresse blandt andet for, at sende en ordrebekræftelse.
Firmanavn og adresse anbringes på en label, som placeres udenpå pakken med de bestilte varer. Vi videregiver kun disse oplysninger til vores samarbejdspartnere, som fx fragtfirmaer i det omfang, det er nødvendigt for at ekspedere dine ordrer.
Danova behandler personoplysninger til markedsføringsformål ifølge den gældende lovgivning, herunder kravet om indhentning af samtykke før udsendelse af elektronisk markedsføring.
-
Hvad er formålet med indsamlingen?
Danovas formål med indsamling af personoplysninger kan være ét eller flere af følgende:
- Behandling af dine køb af Danovas ydelser.
- Kontakt til dig før, under eller efter udført arbejde.
- Opfyldelse af din anmodning om ydelser.
- Forbedring og udvikling af Danovas serviceydelser.
- Tilpasning af Danovas kommunikation og markedsføring til dig.
- Analyse af din brugeradfærd.
- Administration af din relation til Danova.
- Opfyldelse af lovkrav.
Vi indsamler e-mailadresse blandt andet for, at sende en ordrebekræftelse på de købte produkter.
Firmanavn og adresse anbringes på en label, som placeres udenpå pakken med de bestilte varer. Vi videregiver kun disse oplysninger til vores samarbejdspartnere, som fx fragtfirmaer i det omfang, det er nødvendigt for at ekspedere dine ordrer.
Danova behandler personoplysninger til markedsføringsformål ifølge den gældende lovgivning, herunder kravet om indhentning af samtykke før udsendelse af elektronisk markedsføring.
-
Det juridiske grundlag for behandlingen
Herunder redegøres for de juridiske grundlag, hvorpå Danova baserer behandlingen af dine personoplysninger.
Danova kan eksempelvis behandle dine personoplysninger, for at kunne gennemføre visse handlinger og/eller forberedelser på din anmodning forud for indgåelse af køb eller anmodning.
Behandlingen kan også finde sted for at Danova kan forfølge en legitim interesse, medmindre din interesse går forud for dette.
Af legitime interesser, som Danova forfølger kan blandt andet nævnes statistik, kundeundersøgelser, interessebaseret markedsføring og analyse af generel brugeradfærd med blandt andet det formål at forbedre din oplevelse samt kvaliteten af Danovas ydelser.
-
Dine rettigheder
I henhold til persondataforordningen, har du en række rettigheder.
Rettighederne er som følger:
- Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger Danova behandler om dig.
- Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, Danova har registreret om dig.
- Du har ret til at få slettet de personoplysninger Danova har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter Danova alle oplysninger, som Danova ikke efter lovgivning er pålagt at skulle gemme.
- Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at behandling herefter ophører, medmindre Danova efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne.
Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan ved skriftlig anmodning til Danova enten modtage en udskrift af dine personoplysninger, få ajourført dine personoplysninger, gøre indsigelser eller anmode om at få slettet dine personoplysninger.
Anmodningen skal indeholde dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Du kan også kontakte Danova, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retslige forpligtelser.
Anmodningen fremsendes til:
Danova ApS
Møllebakkevej 155
4243 Rude
Eller: [email protected]
Danova vil indenfor 1 måned efter modtagelsen af din anmodning om udskrift fremsende denne til dig.
Ved anmodninger om rettelser og/eller sletning af dine personoplysninger, undersøger Danova, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Danova kan afvise anmodninger, der enten er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig teknisk indgriben (for eksempel at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller i situationer hvor den ønskede handling må anses for værende yderst kompliceret (for eksempel anmodninger om oplysninger, der udelukkende findes som sikkerhedskopier/backup).
-
Hvis du ansøger om en stilling hos Danova
Når du søger en stilling hos Danova (opfordret eller uopfordret) behandles de oplysninger, som du har givet Danova i forbindelse med din ansøgning.
Det vil typisk dreje sig om almene personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, oplysninger om uddannelsesmæssig baggrund samt oplysninger om nuværende og tidligere beskæftigelse.
Danova bruger oplysningerne til at vurdere, om Danova ønsker at tilbyde dig ansættelse, samt til at kommunikere med dig i forbindelse med en eventuel ansættelse.
Danova har startet processen omkring indgåelse af databehandleraftaler med alle de pågældende IT-leverandører i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR).
Danova beskytter dine personoplysninger i henhold til de beskrevne foranstaltninger under punkt 6 i nærværende persondatapolitik.
-
Sletning af data
Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige i forhold til de formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dem.
Vi gennemgår løbende vores behov for opbevaring af oplysninger, så vi ikke gemmer mere end højst nødvendigt.
-
Opbevaringssikkerhed og deling af dine personoplysninger
Danova beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod at uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Danova har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner.
For at undgå datatab tager Danova løbende back up af vores datasæt.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil Danova underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Danovas sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.
Udover Danovas interne systemer benytter Danova sig af eksterne leverandører af IT-services og IT-systemer.
Danova har startet processen omkring indgåelse af databehandleraftaler med alle de pågældende leverandører i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR). Herved sikres et højt niveau for beskyttelse af dine personoplysninger.
Danova sletter dine personoplysninger, når vi efter lovgivning ikke længere er pålagt at skulle gemme oplysningerne, eller når der ikke længere er et formål med behandlingen.
-
Kontakt
Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager til Danovas behandling af personoplysninger kan du henvende dig til:
Danova ApS
Møllebakkevej 155
4243 Rude
[email protected]
Eller ved at benytte vores kontaktformular.
Medfører dette ikke en afklaring, kan en eventuel klage herefter rettes til Datatilsynet.
Den aktuelle kontaktadresse kan findes på www.datatilsynet.dk.
Eventuelle ændringer af persondatapolitikken meddeles ved offentliggørelse af nye vilkår og betingelser på Danovas hjemmeside.